Tuesday, November 25, 2008

Lambaian Kaabah



Emak dan Abah akhirnya menyahut lambaian Kaabah yang telah dinanti sekian lama. Hasrat mereka tercapai pada 18hb Nov 2008 apabila berangkat ke Tanah Suci jam 3.25pm daripada Lapangan Terbang Antarabangsa Senai. Kami balik ke Air Tawar 5 pada hari Sabtu pagi dan sampai kat umah emak pada jam 3.00pm. Kat umah dah ade Kak Long dan Adik Nong. Yang lain masih belum balik lagi.

Pada Ari Ahad, emak buat kenduri kesyukuran kat umah. semua lauk pauk Kak Uda bawak daripada Masai. Dia tempah dengan Catering. So kat umah emak cuma masak nasi dan buat tambahan kuih ajer. Kenduri start lepas Zuhur, so still sempat lagi kami nak tambah beberapa kuih untuk juadah. Masa kenduri ramai kawan emak dan abah yang datang. kira meriah juga ler.

Hari Isnin petang kami sekeluarga pergi JB kat Plaza Angsana. Nak jumpe Yat untuk berikan susu Alpha Lipid yang dia order. Kami sampai kul 5.00pm tapi Yat sampai dekat kul 7.00pm. sementara tunggu Yat sampai, aku pergi carik penggurup wang untuk tukar duit rial emak dan abah esok. aku tuko $400 rial. Lepas tur lepak kat McDonald makan aiskrim sambil tunggu Yat.
Yat sampai dengan Anak Pompuan dia. Kita orang lepak kat Pizza Hut sebab abg long nak makan pizza. dalam kul 8.00pm kami balik semula kat umah emak.

No comments: