Friday, November 7, 2008

Abg Long Convocation Days

Semalam 6hb Nov jam 8.00mlm, bertempat di Dewan Wisma Belia Indera Mahkota upacara konvokesyen tadika abg long telah dilangsungkan. ini bermakna anak aku dah tamat pendidikan pra-persekolahan dan akan menyambung persekolahan di darjah 1 pada tahun depan. dah besau dah anak aku. kami kena datang awal sebab abg long kena jadi emcee dengan kawan dia farah. abg long akan jadi emcee untuk english manakala farah untuk bahasa melayu. jenuh jugak aku nak train abg long membaca script yang cikgu dia buat dengan betul dan fasih.


Abg jadi emcee dan juga kena buat persembahan dengan geng kelas dia. semasa persembahan tur abg long jadi raja yang mempunyai 7 orang puteri. kira boleh ler abg long berlakon. simple jer acting dia, tak der dialog pun. semasa majlis penyampaian hadiah kecemerlangan akademik, abg long dapat anugerah pelajar terbaik untuk Smart Reader. Second term abg long tak score sbb jawap peksa semasa tgh demam chicken pox. dia jawap ala kadar jer... nasib baik tak teruk sangat.



acara yang dibuat oleh pengurusan tadika ner tak tersusun langsung... berterabur dan meleret-leret. dah ler buat malam dah tur lambat plak abis... for those yang ada baby, pening kepala jadinya bila anak mengamuk nak tidur... maner bleh tidur dalam dewan yang bising dengan saund speakr yang cam apa2 tah tur, campu dengan bising bebudak yang berterabur lari sana-sini tur... last2 skali aku bawak ammar naik keta dan tidur dalam keta sambil tunggu abg long amik scroll. Wan dan aki stay kat lam dewan utk tunggu dan tengok cucu lelaki sulong dia. dekat kul 12.00tgh mlm baru acara abis. cam biasakler kami memang tak bertuah kali ner sbb tak bawak balik hadih walaupun ader 4 tiket dalam tangan. maybe no tiket kami depa dok masuk dalam balang cabutan bertuah tur gamaknya...sbb tur tak menang hadiah pun...


No comments: