Monday, October 5, 2009

Selamat Hari Raya

Raya datang lagi. Sudah agak lama ruangan ini terbiar tanpa sebarang coretan. barulah hari ini tergerak hati hendak mencoretkan pelbagai berita rangkuman terkini keluarga kami. Semalam kami buat open house dengan menjemput jejiran dan kengkawan opis je. Abah dan Cek datang awal pagai untuk membantu apa yang patut. Abah belikan Lemang masa dalam perjalanan datang dari Sg Lembing. Untuk function ne, watie dan tempah Mee kari dengan Sepupu dia kat SUngai Isap sebagi main menu. Menu tambahan watie masak Mee Goreng, Rendang Ayam dan masak Lodeh Johor. Kira dia dah terror masak Lodeh. Bila aku beraya kat Sungai Lembing, masakan lodeh ne tak ketinggalan la. Masakan dia dah hampir sama dengan masakan emak aku. Kira tak brape rindu le kat Lodeh ner bila raya kat SgL. Cuma masak Asam Pedas jer dia masih lum terror lagi. Kena berguru dengan Emak aku lama sket gamaknya.

Ramai jugak ler yang datang. So kat sini aku nak coretkan kisah anak bongsu aku, AMMAR yang semakin agak nakal sekarang. La ne umur dia dah nak kat genap 2 tahun pada bulan oct ne. Pada 26hb ner genap ler umur dia 2 tahun.
Gambo pada 20.02.09

Gambo pada 1.10.09

Cube tengok dahi anak aku ne. Luka ditempat yang saya di lokasi yang sama dan sebab yang sama.
Tempat Luka : Dahi sebelah Kanan
Lokasi Incident : Jalan kat depan umah aku
Sebab Incident : Berlanggar semasa berlari dengan anak jiran aku

Waktu jer yang berlainan. Incident pertama berlaku lepas keja masa nak masuk umah. Masa nak bukak Gate, Ammar tengah main dengan Jiran depan umah. Alih-alih aku dengan dia menangis dengan kepada Luka dan berdarah. masa kena tur agak gerun juga la aku tengok muka ammar. Bengkak abis. Insident kedua berlaku pada waktu malam semasa menghadiri open house jiran sebelah umah. Alih-alih aku dengar dia menangis sambil dahi berdarah. So aku amik dia bawak masuk dalam umah dan cuci luka dengan dettol. Lepas tur bubuh minyak Gamak. la ne luke dia sudah beransur baik

No comments: